نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1464
-
الف
+

مزه شیرین همکاری با «رضا عطاران» هیچ وقت فراموش نمی شود

«خشایار راد» از تجربه همکاری با «رضا عطاران» گفت.

«خشایار راد» بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان آی فیلم 2  اغلب وی را با سریال های کمیدی همچون «خانه به دوش» و «متهم گریخت» می شناسند، طی یک مصاحبه در پاسخ به این که اولین حضورش در تلویزیون با «قطار ابدی» به کارگردانی بهروز بقایی و رضا عطاران در نقش راوی چگونه شکل گرفت، گفت: «سال ۱۳۷۲ در پنجمین جشنواره نمایش‌های آیینی- سنتی در نمایش «بنگاه تئاترال» به نویسندگی علی نصیریان و کارگردانی شهره لرستانی برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شدم. نمایشی که در آن با رضا عطاران هم‌بازی بودم. من نقش پهلوان کچل را داشتم و رضا عطاران نقش وروره‌جادو را. از همان‌جا با عطاران آشنا شدم و زمانی که ساخت «قطار ابدی» به او پیشنهاد شد، با من تماس گرفت و خواست که در خدمتش باشم.»

وی با اشاره به اینکه «رضا عطاران» کارگردانی‌ است که علاوه بر شناختن ژانر کمدی، دست بازیگری را هم که به توانایی‌هایش آگاه است، باز می‌گذارد، گفت: «من با خیلی‌ها کار کرده‌ام و همه‌شان خوب بوده‌اند اما رضا عطاران برایم کسی است که طنز را کاملا می‌شناسد و هنگامی که با او کار می‌کنید، دست‌تان را باز می‌گذارد تا از خلاقیت‌هایتان بهره‌مند شود. مزه شیرین همکاری با او، هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.»

راد تصریح کرد: «مثلا مجید صالحی، علی صالحی، یوسف تیموری و... کسانی که رضا عطاران از توانایی‌های‌شان آگاه بود، در هر پلان و سکانس، فرصتی برای بروز و ظهور خلاقیت‌های خود داشتند. این اتفاق، برای یک بازیگر آثار طنز، فرصتی است تا تنها محدود به متن فلمنامه نباشد و از آن‌چه در درونش می‌گذرد نیز بهره بگیرد.»

بازیگر نقش فریبرز حسام در «کوچه اقاقیا» در پاسخ به این‌که پس از سال‌های سال کارکردن، خود را بازیگر تیپ می‌داند یا شخصیت، گفت: «مشکل ما این است که در خصوص انتخاب نقش، صاحب هیچ حقی نیستیم. می‌گویند فلانی، فلان نقش را خوب بازی می‌کند، پس مرتب همان نقش را به او ارجاع می‌دهند. در نتیجه اگر حاصل کار کلیشه‌ای می‌شود تقصیرش نه بر گردن ما، که بر گردن پیشنهاددهندگان است. هرچند من با توجه به توانایی‌ای که در خود می‌بینم، قابلیت بازی در ژانرهای گوناگون را دارم.»

وی در پاسخ به این که با توجه به جایگاه مهران مدیری در تولید آثار کمیدی و میسر نشدن زمینه همکاری‌اش با او تاکنون، آیا به بازی کردن در آثار او نیز فکر می‌کند، گفت: «مهران مدیری هم طنز را خوب می‌شناسد. یک بازیگر دلش می‌خواهد در کنار همه کارگردانان حرفوی کار کند و اگر وی بخواهد قطعا از من «نه» نمی‌شنود.»

او در خصوص تازه‌ترین آثاری که در آن ها ایفای نقش کرده است هم به خبر آنلاین گفت: «به تازگی بازی در سریالی به نام «کلبه در مه» به کارگردانی حسن لفافیان و فلم داستانی «چپی بی‌رنگ» به کارگردانی نصرت میرعظیمی را تمام کرده‌ام.

سریال های «زن بابا»، «خوش نشین ها»، «ترش و شیرین»، «کوچه اقاقیا»، «خانه به دوش» و «متهم گریخت» با بازی «خشایار راد» پیش تر از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

نظر شما
ارسال نظر